معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش در این نشست به اجرای مطلوب آزمون های مشاوره ای استرانگ شغلی و استعداد در مدارس و حوزه های استان اشاره کرد و گفت : تمام فعالیت ها و برنامه های حوزه مشاوره باید در راستای سند تحول بنیادین صورت بگیرد .

حمید رستگاری در ادامه با اشاره به فعالیت های حوزه مشاوره به ویژه تهیه اطلس مشاغل و تشکیل نمایشگاه معرفی مشاغل استانی اشاره کرد و گفت : از هم اکنون ادارات باید برنامه ریزی های لازم جهت شرکت در نمایشگاه معرفی مشاغل استانی را داشته باشند .

رئیس گروه مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش از فعالیت ها و برنامه های شاخص فرهنگی و تربیتی در مدارس گفت : دانش افزایی مشاوران ، ارائه خدمات مشاوره ای به مدیران و رابطان هسته های مشاوره ابتدائی ، برگزاری آزمون های مشاوره ای و نمایشگاه معرفی مشاغل از مهمترین فعالیت ها در این حوزه است .

فرهنگ فلاح در ادامه به برگزاری آزمون سلامت روانی-رفتاری ویژه دانش آموزان پایه اول متوسطه اشاره کرد و افزود : مقدمات برگزاری آزمون در مدارس و حوزه های استان فراهم شده است که زمان برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد .

ارائه نظرات و پیشنهادات پیرامون برنامه ها و فعالیت های مشاوره در مدارس توسط کارشناسان مشاوره از دیگر برنامه های این نشست بود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا